1. حین ورود و خروج به هر طبقه، حتما دست‌ها با استفاده از ماده ضدعفونی‌کننده، ضدعفونی شود.

2.تا حد ممکن از برگزاری جلسات به‌ویژه جلسات پرتعداد خودداری گردد.

3.در صورت لزوم به برگزاری جلسه، کلیه سطوح و مناطق اتاق جلسات با استفاده از ماده ضدعفونی‌کننده (قبل و بعد از جلسات) ضدعفونی شوند. همچنین شرکت‌کنندگان باید فاصله ایمن 2 متر را رعایت کرده و از ماسک استفاده نمایند.

4.استفاده از وسایل مشترک در جلسات مانند کنترل دستگاه‌ تهویه مطبوع، ماژیک، پوینتر، تخته پاک کن، خودکار، کاغذ، دفاتر و ….. باید با رعایت کلیه اصول بهداشتی و گندزدایی مناسب انجام شود (دستها و وسایل باید مرتب ضدعفونی گردند).

5.تهویه مناسب هوا در محل برگزاری جلسات الزامی است.

6.بهتر است میز جلسه قبل و بعد از جلسات توسط حاضرین گندزدایی شود.

7.در صورت استفاده از مکان‌های عمومی شرکت، مانند سرویس‌های بهداشتی (قبل ورود و در زمان خروج)، آسانسور و آشپزخانه، حتما دست‌های خود را شسته و یا با ماده ضدعفونی‌کننده، ضدعفونی نمایید.

جلوگیری از کویید19
جلوگیری از کویید19

8.از دست‌زدن به وسایل غیر‌ضروری (خوش‌بو‌کننده یا دکمه تعویض رول سرویس بهداشتی) خودداری نمایید (سنسورهای هوشمند تعویض رول واقع در بالای توالت فرنگی‌ها مورد استفاده قرار گیرند).

9.برای استفاده از وسایل مشترک در طبقات اعم از یخچال، مایکروفر، چای‌ساز و غیره از دستمال کاغذی استفاده شود.

10.بعد از استفاده از دستگاه ثبت انگشت و بعد از استفاده از آسانسور حتما دست‌های خود را ضدعفونی کنید.

11.از دست‌دادن با سایر افراد دوری کنید.

12.در نمازخانه از مهر و سجاده شخصی استفاده نمایید.

13.برای ضدعفونی‌کردن سطوح و اشیایی را که در معرض تماس مکرر با دست‌ها هستند (مانند دستگیره‌ها) از اسپری ضدعفونی‌کننده (گندزدا) استفاده کنید (هر فرد مسئول نظافت محیط افراد خود است). برای این کار می‌توانید یا چندین بار ماده گندزدا را به‌روی محل اسپری کنید، به‌طوری که اطمینان پیدا کنید تمام سطح از ماده گندزدا پوشیده شده است؛ و یا ماده گندزدا را به‌روی سطح و یک دستمال یک‌بارمصرف اسپری کنید و دستمال را روی سطح بکشید، به‌طوری که بعد از برداشتن دستمال کل سطح آغشته به ماده گندزدا باشد. فراموش نکنید که ماده گندزدا برای اثرگذاری حداقل ۱ دقیقه زمان نیاز دارد؛ بنابراین باید بعد از برداشتن دستمال از روی سطح کاملا محل دستمال کشیده خیس باقی بماند (مقدار کافی از گندزدا را اسپری کرده باشید).

دیدگاهتان را بنویسید